Сабақтың тақырыбы:
|
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: | |||||
СЫНЫП: 7 Сабақ 1-2 |
Қатысқаноқушылар саны:
|
Қатыспағаноқушылар саны: | ||||
Тақырыбы |
Ақыл-парасат, ерік-жігер және жүрек | |||||
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
7.3.4.1 - ой-өріс”, “ақыл”, “дүниетаным” туралы білімдерін тереңдетуге ықпал ету; | |||||
Сабақ нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: өз өміріне жауапкершілікпен қарай алуға, күш-жігерін ырықты түрде толық пайдалана алуға үйрету; Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: оқушылардың ерік-жігерін, күш-қуатын саналы түрде арттыра алу дағдыларын дамыту; Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. | |||||
Бағалау критерийі |
өз өміріне жауапкершілікпен қарай алуға, күш-жігерін ырықты түрде толық пайдалана алады ерік-жігерін, күш-қуатын саналы түрде арттыра алу дағдылары дамыйды Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. | |||||
Тілдік құзіреттілік |
әдеби шығарма | |||||
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. | |||||
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. | |||||
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. | |||||
Алдыңғы оқу |
6-сыныпта өткен білімді пысықтау,еске түсіру | |||||
Сабақтың жоспары | ||||||
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері | ||||
Басталуы 5 минут |
Бағалау парақшасымен таныстыру Топтарға бөлу. Себетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады. Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай» би Үй тапсырмасын тексеру ІІ. Дәйек сөз. Ой деген – біртереңдариятұңғиық, Ой қажытарбірқайғы, бірнұрқұйып. Ойдеген – сел, ондақұланқағыжоқ, Ойдегенің – таусылмайтынкермиық |
Тапсырманы орындаған әр балаға конфеттер беріп отырамын. | ||||
Жаңа білім 10 минут |
Берілген мәтіндерді балалар оқып алады. «Сақина салмақ ойыны» Балалар біз бүгін сақина салмақ ойынын ойнаймыз. Бұл ойынның бүгіінгі ерекшелігі кімнің қолында сақина қалса менің сұрағыма жауап береді? |
Оқулық, мәтіндер. | ||||
Ортасы 10 минут
|
Ерте заманда Байлық, Бақыт, Ақыл үшеуі кездесіп бас қосады. Әңгімілесіп отырып олар әрқайсысының адам баласына тигізетін пайдасы жайында таласып қалады. Байлық: — Менің арқамда адам баласының төрт түлегі сай, үйі дүние-мүлікке бай, ішіп-жемі мол болады. Ол ештеңеден мұқтаждық көрмейді, сондықтан маған тең келер ештеңе жоқ. Бақыт: — Мен, бақатпын, кімнің басына қонсам, соның атақ-даңқын шығарамын, мансабын аспанға көтеремін, «ақ дегенім — алғыс, қара дегенім – қорғыс». Ұнатқанымды дөкей етемін. Қарсы келген дұшпанды жер етемін. Ақыл: — О, достарым, мен сендердің таластарыңа қосылмаймын. Үшеуміз тең тудық. Айтыстарың көңіліме қонбайды. Мен – Ақылмын. Сондықтан бекер дауласып, менменсіп сөйлегенді жақтырмаймын, үшеуміз де адам баласына қажетпіз. Ренжімендер, қалай дегенмен екуің де маған бағыныштысыңдар. Адам баласы менсіз өмір сүре алмайды. Келіспесеңдер, Данышпанға жүгінейік, төрелегін сол айтсын. Данышпан: — Өмірдің өзі де сабақ. «Байлық – бір жұттық», «Бақыт баянсыз». Ақыл бар жерде ғана Байлық та, Бақыт та, бірлік те, тірлік те, ынтымаң та түгел. Ақылмен бәрін ойдағыдай басқаруға, атқаруға, тындыруға болады. Ақылдың ойын өрбітіп, ісің оңға бастырып отыратын еңбек деген сүйеніші, тіреуі, тұтқасы болады. Оның алмайтын қамалы, қолы жетпейтін ырзығы жоқ. Сондықтан ақылды болып еңбек ете білген адам баласы байлыққа да, бақытқа да кенеліп, мәнді де сәнді өмір сүре алмайды. I . Шығармашылық жұмыс: төмендегі сөздерді қолданып “Ақыл-ой – жан қуаты” тақырыбына эссе жазыңыз. Өмір, ақыл, бақыт, ниет, сәттілік, тағдыр, аялау, ойлану, ой, азаматтық, қымбат. Сергітусәті: “Рам-цам-цам” ойыны § Көңілкүйіңізқалай? Сабақтыжалғастыруғабайынбыз ба? II Назар аударыңыз: Адамғатәналтықасиет: 1. Ұғымың, ойлыететінзерде-зейінің 2. Қиындықтасыналатынқайратың 3. Ешқашаналдамайтынтапқырлығын 4. Тек ілгерібастайтынталабың 5. Сеніөргесүйрететінөнер-өрісің 6. Сеніөргесүйрететінөнер-өрісің Адам баласыныңеңбастықұндылығы – өмір. Ал өмірдіңмәніақылменжасалғанигіістерменбағаланады. Ақылдыадамөмірдекөпнәрсегеқолжеткізеді. Өйткеніоныңбойындажігер, талап, қайрат, өнержәнеболашаққадегенжарқынсенім мол болады. Ақылдыадамдаріздену, ойлану, көпоқужәнеталмайеңбектенуарқылыданышпандыққа, парасатқажетеді. Ой-өрісікең, білімдарадамныңрухыбиік, адамгершілігіжоғарыболады. “Кубизм” § Кубтаберілгенмәтіннемесеөлеңніңмағынасынашу. 1. Ақыл мен ырыс. Қазақтыңтолықсыптұрғанзаманындабірадамғақыдырдарып, баққонып, малы да, бағы да көтеріліпжұрталдынатүседі. Мал да, ақша да көбейіпдәуірлептұрғанда, ол бай да, бақытты да, ырысты да атанады. Біркүніақыл мен ырыстұрыпбылайшаегескекірді: Ақыл: Бұлбайғаосыншадәулет, байлық, бақбәрі де меніңарқамдаболды, мен болмасамбұлдәулеттіңбірі де болмаседідейді. Ырыс: Жоқ, мен болмасаммал мен бақболмаседі. Малменбақүшінақылдыңкерегіжоқ, ырысболсаөзгесіөзікелебереді, — дейді. Ақыл: Олайболса, байқасалық, — деп 13 жылданберібайдыңқолындажүргенқойшығабарыпқонады. Ақылкіргенсоң, малшыойғақалады. Мен баяғыданбері осы байғақызметқылыпкелемін. Мағанақы да, пұл да бермейді, мен сұрағаным да жоқ, неге мен бұлайжүремін, ақыалыпөзалдымаісқылайындепойлапты да, кешкекеліпбайданақысұрайды. Бай: «Алда, бейшара-ай, Құдаймұныңесінебірденесалғаншығар», — депбірнешежүз сом, бірат, бір арба беріпшығарады. Бұлжылдаегінсалып, әруақытсуарыпжақсықарағандықтан, мұныңегінікөпшығып, берекеліболады. Солмезгілдемаңайындағыбірпатшаныңәскерінеазықкерекболып, астықіздепжүргенде, әлгіжігіткежолығып, «досболайық, барлықегіндімағанбер» дегенсоң, «ел алғанегін, жералғантегін» дегенедіғойдеп бар егінінбереді. Ақылкеткенсоңбаяғыбайдыңдәулетіазайып, күннен-күнгекейінкетеді. Ырысақылғакеліп, берекеніңбәрісендеекен, сензізменіңқолымнантүккелмейді, ендібірболайықдеп, бұл да жігіткеқонады Шығармашылық жұмыс, топтық жұмыс: сахналау) Күшқайданкеледі? Қ. Толыбаев Ø Неліктен адам бәрінен күшті деп ойлайсыңдар? Ø Балаға өздерің қандай ақыл қосар едіңдер? |
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық. | ||||
Сергіту сәті 2 минут |
«Қыдырып қайтайық!» би билеу |
Оқушылар би билеп сергіп қалады. | ||||
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
Соңғы тыныштық сәті. (Тыныштық....бар жерде,тыныштық.....бүкіл әлемде) (Баяу күй ойнайды) • Ыңғайланып отырыңыз.көзіңізді жұмыңыз.Денеңізді босатып,тынышталыңыз.Көз алдыңызға енді атып келе жатқан шуақты таңды елестетіңіз.Сіз тауға алып барар жалғыз аяқ жолмен келе жатырсыз.Таза ауа,сылдырлаған мөлдір бұлақ суы,құстардың сайраған даусы естіледі.Сіз жеңіл демалудасыз,сіз күш-қуатқа толысыз.Жер-Анаға,табиғатқа деген махаббат,сүйіспеншілік барлығы өзіңе деген махаббатпен тығыз байланысты.Күн шуағы сіздің денеңізге сәуле шашуда,самал жел сіздің шашыңызды тербетіп,сізге көрік беруде.Бүкіл табиғат күші сізге өз махаббатын сыйлап,сізді таң нұрымен қарсы алады.Ал енді бұл күш сіздің бүкіл денеңізге қуат беріп тұрғанын сезініңіз.Бұл күшпен өзіңізге жақын адамдармен,достарыңызбен бөлісіп жатқаныңызды елестетіңіз.Бұл қуат сіздің өміріңізбен тығыз байланысты.Сіз әлемдегі ең бақытты жансыз |
Графикалық органайзер: «Балық қаңқасы» диаграммасы
| ||||
Бағалау
5 минут
Кері байланыс 3 минут |
|
Кері байланыс кемесі | ||||
Қосымша ақпарат | ||||||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендірудіқалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенінтексеруді қалайжоспарлайсыз? |
Пəнаралықбайланыс Қауіпсіздікжəнееңбекті қорғауережелері АКТ-менбайланыс Құндылықтардағы байланыс | ||||
·
|
·
|
·
| ||||
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайыма? Бүгіноқушылар не білді? Сыныптағыахуал қандайболды? Мен жоспарлаған саралаушаралары тиімдіболдыма? Мен берілген уақытішінде үлгердімбе? Мен өзжоспарыма қандайтүзетулер енгіздімжəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетінсұрақтарғажауапберіңіз. | |||||
Қорытындыбағамдау Қандайекінəрсетабыстыболды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандайекінəрсесабақтыжақсартаалды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақбарысында мен сыныпнемесежекелегеноқушылартуралыменіңкелесісабағымды жетілдіругекөмектесетінне білдім? | ||||||