«Ақмола облысы білім басқармасының Целиноград ауданы бойынша білім бөлімі Мортық ауылының негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Мортык отдела образования по Целиноградскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кибербуллингке қалай қарсы тұруға болады

07.12.2021

Балалар ортасында қорқыту және кибербуллинг мәселесі соншалықты өзекті, олар оны шешумен және алдын-алу шараларын әзірлеумен барлық деңгейлерде, мысалы, БҰҰ сияқты ықпалды халықаралық ұйымдардан бастап, балаларды тәрбиелеу, дамыту және оқыту институттарымен айналысады. БҰҰ кибербуллинг БҰҰ-ның Бала құқықтары жөніндегі конвенциясының 19-бабын бұзу болып табылады деп мәлімдейді. Бұл мақала кәмелетке толмағандарға физикалық, психикалық немесе психикалық денсаулықтың кез келген түрінен қорғауды қамтамасыз етеді.

Мұғалімдер, ата-аналар, мектеп әкімшілігі қолдана алатын әдістерді талқылайық, яғни бұл құбылыстың алдын-алу үшін тікелей жауапты адамдар; жағдайға нақты әсер етуі мүмкін адамдар.

Интернеттегі агрессивті мінез-құлық үшін қылмыстық және азаматтық жауапкершіліктен айырмашылығы, кибербуллингке қарсы күресте алдын-алу шараларына басты назар аудару керек. Бұл жақын болашақта көрініс пен салдардың көрінісін айтарлықтай өзгертуге мүмкіндік береді.

Кибербуллингтің алдын алу шараларының негізгі мақсаттары

Бұл балалар мен жасөспірімдерде олардың желідегі мінез-құлқына саналы және құнды қатынасты қалыптастыру, агрессивті мінез-құлықтың салдарын түсіну, кибербуллингке қарсы бағдарламалардың болуы туралы хабарлау. Балалар бұл мінез-құлық ересектердің назарынан тыс қалмайды деген идеямен тәрбиеленуі керек. Олар киберкеңістіктегі мінез-құлық ережелері мен нормаларын білуі, кибер этиканы сақтауы тиіс. Мұндай медиа дағдылар отбасы мен мектепте қалыптасады.

Интернеттегі дұрыс емес мінез-құлықпен олар бүгінде екі бағытта жұмыс істейді: техникалық жабдықтар (қажетсіз мазмұнды шектейтін құрылғыларды құру (сүзгілер, цензура, шағымдану түймелері, құпиялылық параметрлері және т.б.) және пайдаланушыларға қауіпсіздіктің негізгі ережелерін және басқаларға қатысты дұрыс, дұрыс мінез-құлықты үйрету.

+

Баланың мінез-құлқын ата-ана бақылауы міндетті түрде болуы керек. Бірақ бұл киберкеңістіктегі балалар қауіпсіздігінің жалғыз кепілі емес. Егер баланың ата-анасымен сенімді, ашық қарым-қатынасы болса, бұл оған өзіндік қолдау, интернет-әлеуметтенуде кездесетін қауіпті жағдайларда қолдаудың қолайлы ресурсы. Бала неғұрлым үлкен болса, ата-аналардың оны Интернетте бақылау мүмкіндігі соғұрлым аз болады.

Көпшілігі бұл күрделі мәселені дербес шешуді қалайды. Бала өз іс-әрекетін өз бетінше және саналы түрде реттеуге, шешім қабылдауға, өзінің және басқалардың уәждерін түсінуге үйренуі керек. Интернет-бұл дағдыларды дамыту үшін жақсы алаң.

Балаларға интернеттегі қудалау көріністеріне қарсы тұруға қандай алдын-алу шаралары көмектеседі?

Бірлескен кездесулер ұйымдастырыңыз. Егер сіздің мектебіңізде оқушыларды қудалау жағдайлары анықталса, директордың тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасарымен, әлеуметтік мұғаліммен және сынып жетекшілерімен бірлескен кездесулер ұйымдастырыңыз. Кездесуде елдегі статистика және мектептегі қорлау жағдайлары туралы хабарлаңыз. Директор орынбасарының басшылығымен алдын алу шараларын ұсыныңыз, онда мектептің барлық мамандары қатысады.

Ата-аналармен жұмыс. Тақырыптық кездесулер, жалпы мектептік жиналыстар, топтық және жеке кеңестер өткізіңіз. Бұл ата-аналарға балаға оның мінез-құлқының қолайсыз екенін қалай түсіндіруге болатындығын немесе, керісінше, көмек сұрауға ұялатын баланы қалай сөйлесуге болатындығын түсіну үшін қажет.

Диагностика жүргізіңіз. Мектептегі қорлау жағдайын анықтау үшін оқушыларға анонимді сауалнамалар жасаңыз. Бұл сауалнаманы сынып жетекшілері жүргізе алады және өңдеу нәтижелерін психологқа бере алады. Анонимді сауалнаманың үлгісін осы мақаланың мәтінінен жүктеп алыңыз. Нәтижелер балалардың мектепте қудалауға тап болғанын білуге көмектеседі. Сондай-ақ мұғалімдер арасында жедел сауалнама жүргізіңіз.

+

Жоспар құрыңыз. Балалардың дамуына қолайлы жағдай жасауға көмектесетін іс-шараларды қосыңыз.

Кәмелетке толмағандардың істері жөніндегі инспекторды дәрістер мен топтық кеңестер өткізуге шақырыңыз. Ол заң бойынша жауапкершілік шаралары туралы айтып береді. Тек бірлескен жұмыс мектепте қорлаудың алдын алуға тиімді көмектеседі. Сондай-ақ, педагогтарға tolerancecenter.ru порталында «Біліктілікті арттыру» бөлімінде «Қауіпсіз әлем» бағдарламасы бойынша тегін онлайн курстардан өтуді ұсыныңыз.

Іс-шаралардың тиімділігін тексеріңіз. Бір айдан кейін мектеп оқушылары арасында қайта сауалнама жүргізіңіз. Нәтижелер орындалған жұмысты талдауға, сонымен қатар келесі оқу жылына тапсырмаларды жоспарлауға көмектеседі.

Алдын алу жұмыстарының маңызды сәті – кибербуллинг көріністеріне тап болған жағдайда ересектердің тиімді мінез-құлық стратегиясы туралы хабардарлығын арттыру. Сыныптағы агрессивті мінез-құлық маркерлерін уақытында байқай білу сізге осы жағдайды сындарлы басқаруға және жанжалды шешуге қажетті шараларды уақытында қабылдауға мүмкіндік береді.

Ата-аналар мен мұғалімдерге арналған ұсыныстар

+

Киберкеңістіктің «озық» пайдаланушылары болыңыз.

Кейде балалар мұғалімдерге немесе ата-аналарына қарағанда киберкеңістіктің «жетілдірілген» қолданушылары болғандықтан, ересектер үнемі қажетті құзіреттіліктер мен дағдыларды дамытып, нақты лексиканы игеруі керек. Ол үшін мектеп әкімшілігі оқушылар мен мұғалімдер арасында ағарту жұмыстарына қатысу үшін IT-мамандарды, заңгерлерді, психологтарды тартуы қажет. Пікірталас, дәріс, мастер-класс тақырыптары әртүрлі болуы мүмкін: «Заң сені қалай қорғайды?», «Бұл зорлық-зомбылық екенін қалай түсінуге болады?», «Сіздің қауіпсіз интернет кеңістігіңіз», «Әлеуметтік желілер: мүмкіндіктер мен тәуекелдер, дақаырт пен шындық», «Қақтығыстарды қалай шешуге болады?», «Қалай құрбан болмау керек?», «Бұның қорлау екенін қалай түсінуге болады?» және т. б.

Бала жиі баратын әлеуметтік желілерді бақылаңыз.

+

Баланың қандай сайттарға кіретінін, интернет кеңістігінде қандай белсенділік танытатынын жүйелі түрде бақылау қажет. Бұны жасыруға болмайды. Бала білуі керек: егер сізде күмән немесе алаңдаушылық болса, сіз не болып жатқанын білуіңіз керек.

«Ата-ана бақылауы» бағдарламасын қолданыңыз.

Баламен қарым-қатынасты нығайту, ашық сөйлесуге мүмкіндік жасау, ол үшін сіз не білсеңіз де жазаламайтыныңызды айтасыз. Мысалы, кешкі аста немесе ұйықтар алдында «шындықты айту сағатын» өткізіңіз.

+

Сізбен немесе әлеуметтік желілердегі аға-інілермен «достық».

Баламен оның аккаунт парольдері туралы келісіңіз.

Баланың сізге қажет болған жағдайда оларды пайдалану туралы уәдеңіздің орнына оның шоттарынан парольдер жазуын келісіңіз («төтенше жағдай» деген не екенін айтыңыз). Баланы алдамаңыз, қажетсіз тыңшылық әрекет жасамаңыз. Әйтпесе, балаға көмектесіп қана қоймай, оның сенімін біржола жоғалтасыз.

Баланы өз фотосуреттерін немесе жеке мәліметтерін желіге қоймас бұрын ойлануға үйретіңіз.

+

Баламен жарияланған фотосуреттің немесе ақпараттың салдары қандай болуы мүмкін екенін талқылау керек. Егер ол желіде жарияланса, мұның бәрі оларға тиесілі болмайтынын айтыңыз.

Жеке ақпаратқа қол жеткізуді кімге сеніп тапсыруға болатындығы туралы сұраққа жауап беруді ұсыныңыз.

Бала өзінің жеке парағы тек достарына немесе барлығына ашық болатындығын білуі керек.

Құпия сөздерді құпия сақтауға үйретіңіз (егер сіз шарттар туралы келіссеңіз, сізден басқа).

+

Бала агрессияға ұшыраған жағдайда не істеу керектігін білсін (агрессиялық көріністердің скриншоттары олардың дәлелі ретінде; агрессивті пайдаланушыларды блоктау; топтардың немесе сайттардың әкімшілерін агрессивті мінез-құлық фактісі туралы хабардар ету; агрессияға агрессиямен жауап бермеу).

Баланы агрессияға қалыпты құбылыс ретінде қарамауға, оған төзбеуге үйрету.

+

Бала үшін ересектердегі қолдау мен қолдауды сезіну және көру өте маңызды. Ешқашан балаларды проблемамен жалғыз қалдырмаңыз. Егер бұл сіздің балаңыз болмаса да, абыржып қалсаңыз да, қатты қорқатын болсаңыз да, ойланып әрекет етіңіз. Сабырлы болыңыз және балаңызға сіз қорқатын нәрсені көрсетпеңіз. Көмек сұраңыз. Бірлескен күш әрқашан тиімді нәтижеге әкеледі.

Диагностика жүргізіңіз. Мектептегі қорлау жағдайын анықтау үшін оқушыларға анонимді сауалнамалар жасаңыз. Бұл сауалнаманы сынып жетекшілері жүргізе алады және өңдеу нәтижелерін психологқа бере алады. Нәтижелер балалардың мектепте қудалауға тап болғанын білуге көмектеседі. Сондай-ақ мұғалімдер арасында жедел сауалнама жүргізіңіз.

+

Мектеп әкімшілігі мектептегі агрессивті көріністердің ауырлығын, өзектілігін жүйелі түрде бақылауға мүмкіндік алады. Бұл дәлелденген сауалнама әдісіне көмектеседі. Сауалнама деректері ата-аналар жиналысына, педкеңеске және басқа да алдын алу іс-шараларына тиімді дайындалуға көмектеседі.

 

Просмотров: 1568


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст